torsdag 14 februari 2013

Gröt att äta på torsdagar

Alla hjärtans dag och jag sitter själv hemma med gröten.
Idag gjorde jag en väldigt simpel och enkel gröt så jag kokade havregryn, vatten, salt, kanel och banan och sedan toppade jag detta med jordnötsmör - ekologisk såklart, allt annat kan man bara slänga bort tycker jag. Sen hällde jag på lite mjölk :)
Detta är en av mina favoriter!

Mjölken kommer aldrig med på bild för annars ser man ingenting, ska visa varför med dessa bilder:

Ser ut som det är 1 ton med jordnötssmöt, men det är det inte.. Jag sprider ut den så det bara blir ett tunt lager, därför ser det ut att vara mycket - men brett & tunt är det!


Och här, skulle det vara kul att se bilder som detta varje morgon? Mmmmmm, vilken inspiration!

Lägg till bildtext

2 kommentarer:

  1. Haha vi kan börja med ny utmaning nästa vecka... "Gissa gröten"

    SvaraRadera