onsdag 27 februari 2013

Att inte vara med

Inre tankar.
Läser blogginlägg från mina vänner, saker som händer där jag vanligtvis är med.
Ser bilder på instagram där jag vanligtvis är med.
Får evenemang på facebook om fester och saker som jag vanligtvis hade vart med på, men inte nu.
Jag har gått miste om så mycket, och kommer fortsätta göra det.
Visst växer man ifrån varandra, men inte sina vänner?
Man tappar lite kontakt, men inte med vännerna..?

Ibland blir jag bara så ledsen över att inte vara där, inte kunna få krama om en kompis som har det tufft, att inte få hoppa av glädje tillsammans över någons framgång, att inte få höra "senaste skvallret", att inte riktigt vara sådär viktig osv..

Men visst gör man val, det kommer alla få göra någon gång i livet. Ett viktigt beslut. Man flyttar och rör på sig, hittar nya intressen, plugg&jobb. Ibland tar man beslut som känns så himla rätt till 99,9%, men ibland så kommer den där 0,1% och smyger sig fram och undrar "gjorde jag rätt...?"

3 kommentarer:

  1. Lite hemlängtan ? / papi

    SvaraRadera
  2. hade skrivit en sådan lång bra kommentar tidigare idag, såg nu att den inte kom fram :( ville ialf bara säga att jag tycker du gör rätt val, fast jag önskar lite i smyg att du kommer bo närmare mig i framtiden <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack älskling <3 Tycker också jag gjort rätt, men ibland så saknar jag det där att bara kunna komma över när man vill! Önskar också att det hade varit lite närmare <3

      Radera