torsdag 16 maj 2013

Rawfood - jordgubb, kokos och citron

Åh, ännu mer yammi - rawfoodbollar med smak av jordgubb, kokos och citron!

Mixa hasselnötter (gärna grovhackade, blir lättare att mixa), solros-&linfrön till ett mjöl.
Tillsätt dadlar & plommon som legat i vatten ca 1h, en knapp msk kokosolja, en "squeeze" citronsaft och ett par färska jordgubbar.
Röran blir lite kletig pga de färska jordgubbarna, så jag rörde ned lite boveteflingor som sög åt sig vätska, ställde in allt i kylen en stund tills jag tillslut rullade små bollar i kokosflingor.

Har redan ätit 3st, funderar på en fjärde ;)

3 kommentarer:

  1. Men åååååh så gott! Måste inhandla en matberedare så att jag också kan göra såna här godisar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör bara med en stavmixer :D

      Radera
    2. Men nej, på riktigt? DET HAR JU JAG! Mixar du bara i en vanlig bunke alltså? :D

      Radera