måndag 27 maj 2013

England

Så i fredags blev vi lite försenade, någon hade tuttat eld på ett flyg på Heathrow, tur att vi landade i Gatwick. Oroligheter i engelska luften.

Men hela, rena och levande kom vi fram iaf, så Magnus (farbror) hämtade upp oss och vi avslutade kvällen i deras hus med pizza.
Dagen efter, lördagen, började med frukost tillsammans med kusinerna och mamma Andrea och därefter tog vi tåget in till London!
Helt jäkla smockfullt med fotbollsfans, det var ju Champions League final. Så massa gul/svarta Dortmundfans och röd/vita Bayernfans.
Vi knalla runt och såg alla dessa sevärdheter som BigBen, london eye, picadilly circus och Oxford street där vi - hör och häpna - bara gick i 3 butiker, och jag fick med mig två klänningar.
Ja, jag vet. Helt sjukt. Men det GICK VERKLIGEN INTE! Fick nån släng av klaustrofobi och det var milslånga köer i kassan osv. Så 2 klänningar nöjde jag mig med, sen satte vi oss på en Viatnamesisk restaurang och åt riktigt god mat!

Vi letade efter en pub i hela London där vi kunde kolla matchen på kvällen, men även där var det smockat.
Så vi åkte till Woking som är grannstaden där min farbror och familj bor och det är lite större. Vi hittade en pub som sände matchen och vi köpte in lite öl, cider och strips och väntade. Efter en stund så kom Magnus också och joinade för ett par öl och krubb, så vi 3 kollade matchen och såg Bayern München ta hem hela skiten! Spännande match och vi var glada på vägen hem, men där emellan så stannade vi på en annan pub som Magnus bjöd på lite mer öl :)

Söndag och vi vaknade av att kusinerna Daniel och Nicolas hoppade upp i sängen och visade alla sina figurer de leker med!
Lite frukost med surdegsbröd (som Mackan och jag fick med oss hem från en söt liten marknad i London) kom därefter och när vi ätit upp allt med äggröra så åkte vi till Mercedes Benz World en snabbis innan vi tog oss till flygplatsen och reste hem till kära Bergen :)

Till slut -
Sämst: London var inget för mig, kanske om det hade vart lite mindre folk, men annars NOPE!
Bäst: träffa släkten!! Och viatnamesiska maten :)

Shoppingen tar vi i ett annat inlägg, här kommer lite få bilder från London och puben i Woking.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar