söndag 19 maj 2013

Godkänd ursäkt

Tycker minsann att jag har en helt godkänd ursäkt för att inte ha bloggat, den här helgen är nämligen väldigt stor och viktig i Norge!
På fredag, 17 maj, nationaldagen, så tog vi oss upp ganska tidigt för att knalla ned på stan och titta på tåget som går genom hela stan. Det som är så kul är att alla verkligen går in för det här borta - nästan alla norska kvinnor och bar var iförda en bunad (typ norsk folkdräkt), endel mn hade också den manliga verionen av dräkt medans de flesta gick runt med kavaj. I stortsett alla hade något slags brosch/pin som visade norska flaggans färger osv. Sjukt kul att uppleva faktiskt :)
Senare på kvällen gick jag ut med Mariell på krogen, med ett par av hennes vänner och drack lite för mycket... Ingen van festis längre, stålkvinnan i mig som tålde all sprit i världen (nästan) är borta!
Som tur var så hämtade mackan upp mig när kl började närma sig 2 :)

Igår var FÖRSTA RIKTIGA SOMMARDAGEN här i Bergen för iår. Vi gick runt på stan, längs Bryggen, in på tivoli och köpte slush och så satte vi oss längs hamn-kanten och bara njööööt i solen. Brända axlar fick jag också, såklart... Men men, vi avslutade kvällen med Raymond och Monica hemma hos hennes familj som har en liten bubbelpool osv. Så sol och bad första sommardagen :)

Lite liknande idag kan man säga. Vi åkte 3,5-4mil ut från stan, till ett jättefint badställe där vi bara gottade oss i solen :)
Vi har städat hela huset och jag har även avnjutit en härlig löptur i solen! Helt perfekt helg!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar