lördag 3 maj 2014

Wook

Vet ni vad jag fick i födelsedagspresent av mackan? Haha nä, hur skulle ni veta liksom!
Jag fick en wokpanna!!! (och lite annat, men man räknar väl bara dom största paketen)

Eftersom jag är matnörd deluxe så älskar jag att ha en massa grejer i/till köket och med tanke på att en av mina triumf-rätter är wok så hade jag önskat mig det!!

Here it is, min asgoda sweetchili wok med fläskfile:
Strimlad fläskfile
Paprika, gul & röd
Vårlök
Sockerärtor
Broccoli
Morötter
Sweet chili sås, ca 3msk eller mer beroende på hur mycket man vill laga
Oystersauce (ostronsås lät så konstigt att skriva, men gör det iallafall tydligen)
Salt&peppar

Fräs på fläsket och se till att det blir färdigstekt, ha i allt annat och woka i ett par minuter bara - då håller sig grönsakerna krispiga och goda :) Served with rice... Yam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar