måndag 19 maj 2014

Happy

De senaste dagarna har jag catchat up med de flesta av mina söta bästisar hemma i sverige. Så kul att prata av sig i 1 timme eller 2! Har börjat planera lite smått vad vi ska göra när jag och mackan kommer dit om ca 1 månad.
Senaste samtalet var igår, med Elsa, och med lite extra energi från det så stack jag ut på en liten löprunda. Tänkte att jag skulle känna på vad höften egentligen klarar av, och då blev det hela 40min!!! Bara sprang runt i kvällssolen dit benen tog mig, utan att riktigt ha en plan. En riktig "feel good"-runda!

Ang. höften, tror inte jag har skrivit så mycket om det, så here it goes - har sedan förra sommaren haft problem med att jag fått otroligt ont i höften när jag går/springer. Har varit till doktorn, fått röntgen osv. utan att dom hittat något som var fel. Kändes nästan lite hopplöst och jag tänkte typ " jaha, här är man 21 (det var innan jah fyllde år) och har redan problem med höften så jag typ aldrig kommer kunna gå eller löpa igen...".
Men så tipsade min kollega mig om att gå till något som kallas Manuellterapi. Lite desperat som jag var så ringde jag på en gång och bokade tid, man behövde ingen remiss.
Väl där så får jag typ världens trevligaste och duktigaste manuellterapeut som hittade problemet på typ 1 min - en låsning någonstans bak mot korsryggen som gjorde att mitt bäcken blev skevt och jag belastade vänster ben mycket mer än höger pga att vänster ben blev ett par cm längre än höger.
Har gått dit regelbundet i kanske 3mnd och fått något som kallas Intramuskulär injektion, det är som akupunkturnålar man sätter in i den onda muskeln för att lösa upp spänningen i den onda muskeln + att jag fått lite massage och ett par "knäck" för att få bort låsningen.
När det var som värst så gjorde det ont bara av att ställa sig upp - och igår klarade jag att jogga i 40min utan paus!!!! Mina ben är istortsett lika långa, mitt bäcken är nästan helt på plats och jag är bara så lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar