onsdag 14 maj 2014

Jordgubb- & myntaslush

Mina kycklingspett blev väl lite poppis med tanke på att både Isabell och Emelie har gjort dom redan, så jag tänkte kanske skriva ut mer recept här på bloggen! Men såklart lite blandat med andra vardagsinlägg så det inte bara blir en matblogg ;)

Om en liten stund ska jag iväg och träna på att simma och livrädda en docka med min kollega Marte, jag ska nämligen jobba extra som badvakt! Ska bara klara av ett test och så ska jag bli "ringevikar" som det kallas här, så jag ska alltså bara jobba när det behövs lite extra personal.

Så medans jag simmar och sen jobbar därefter, så kan ju alla prova att göra världens godaste slush!
Jordgubb och myntaslush:
Jordgubbar, helst färska
Färsk mynta
Citron/lime
Is
Evt sprite, och kanske en god rom om man vill spetsa till den lite, så blir det en god sommardrink!

• Mixa ett gäng jorgubbar och ett par myntablad, kanske 4-5, allt går på vad man gillar och hur många port. man vill göra.
• Pressa i saften från en halv citron el. lime och blanda allt med krossad is. Jag har en iskrossare, men annars kan man ha i isbitarna rätt i mixern med de andra ingredienserna.
• Vill man ha en sötare drink så kan man hälla i lite sprite eller bara vanligt socker.
Ska du blanda med rom eller annan alkohol så blir det nog godast att ha i socker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar