onsdag 28 november 2012

Hur livet tar nya vägar

Hade någon sagt till mig för ett år sen att jag skulle åka till Nya Zeeland och vara där 5 månader, så hade jag inte trott på det.
Hade någon sagt att jag skulle bli weekend manager på ett hostel när jag var på NZ, så skulle jag inte tro på det.
Hade någon sagt till mig att jag dessutom skulle bli kär där borta, så hade jag inte heller trott dom.
Hade någon sagt till mig för ett år sen att jag skulle åka iväg till Tyskland för att hälsa på den där killen efter att vi båda kommit hem från andra sidan jorden, så skulle jag nog bara skratta och säga "inte en chans"
Skulle någon sagt att han kommer komma och hälsa på mig i Sverige också, för att ni sedan ska flytta ihop och bo i Norge så skulle jag nog bara gapskrattat.

Men nu sitter jag här, i Norge, i ett hus där vi bor tillsammans - lyckligare än någonsin med min fina, tyska pojkvän :) Och allt detta har hänt under 2012!

Att ta chanser är det bästa man kan göra, hur ska man annars komma bort från "det gamla vanliga"? Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig när man chansar och tar risker, men det finns alltid något man lär sig genom att våga göra något annorlunda!
Visst är det svårt att vara borta ifrån sina vänner och sin familj, jag saknar dom varje dag. Det som dock gör mig trygg och håller glädjen uppe är att jag vet att jag alltid har min familj vid min sida, och jag är så säker på vilka mina vänner är och vart vi har varandra så det gör att jag inte behöver oroa mig.
Det enda jag behöver göra är att se fram emot när vi ses igen!! Och i och med internet och all jäkla teknik som finns idag, så är det ju hur lätt som helst att fortfarande hålla en bra kontakt. Bara ett enkelt telefonsamtal:

Sen behöver ju inte chansningarna vara så stora, det kan vara att bara byta frisör eller testa ett nytt gym, ibland behöver man inte chansa alls - man kan trivas hur bra som helst med vad man har - då har man ju redan uppnått vad man vill ha och det är ju det bästa! Men till de som står och trampar på samma ställe och klagar på att allt är tråkigt, ta en chans och GÖR NÅGOT ANNORLUNDA!!!!! Lycka och välmående förtjänar vi alla :)

1 kommentar:

  1. Du är så klok (ligger nog i släkten). Så glad för din skull och stolt över dig!! <3

    SvaraRadera