lördag 1 juni 2013

Orkidé och jobb

Mina fina orkidéer bara blommar för fullt! Tror jag aldrig har varit kapabel till att få en planta att överleva, min erfarenhet är ju att jag faktiskt - helt ärligt - haft ihjäl ca 8st kaktusar.
Men dessa skönheter blommar på, kan vara för dom får sig lite vatten ibland, och vissa dagar får de sig även ett sprut av blomsprutan :)

Var och letade hotell igår till mamma, pappa och bror som kommer hit nästa vecka, wihooo!! Men det finns inga lediga, alla jäklar är fullbokade.. Står på väntelista och liknande. Får kanske bli en riktig sleepover med allihopa hemma hos oss:)

Nu ska jag strax iväg till jobbet, 9-15. Därefter ska vi iväg och fira Cato! Har lite fanta&rosé på kylning, men bara lite - har ju spinning på söndagar...
Ha en bra dag och krama om någon ni gillar :)



4 kommentarer:

  1. Nämen! Orkidéer ska ju vara jättesvårt att få att blomma, grattis! :D Ha så skoj ikväll också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis! Därför är jag så förvånad över att dom är i liv och blommar som galningar, när jag tidigare har kunnat döda kaktusarna... Men alla växer vi upp och blir bra på någor vi inte klarat som unga :D

      Radera
  2. Hahahha kaktus är typ den mest lättskötta "blomman". Hur lyckas man :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha jag vet!!! Har ingen jäkla aning, men den ena dog efter den andra så tillslut (efter ca 8st) insåg jag att jag kanske inte skulle köpa fler kaktusar ;)

      Radera