torsdag 27 juni 2013

Geocaching

Moderna tiders skattjakt! Jag har skrivit om detta förut, men det är värt att ta upp igen - dels för att det är riktigt kul, och dels för att vi gjorde detta idag :)
Jag, mackan och Erika drog ut på en multicach! Då får man först startkoordinationerna och därefter får man leta på nästa koordination för att komma till nästa och lösa gåtor för att finna nästa osv osv tills man slutligen hittar den sista boxen, då får man skriva sitt namn och får äran att man hittat det haha ;)
Den vi gjorde idag var sjukt svår och klurig, hittade bara till 4de och då fick vi ge upp... Hungriga och hade ingen aning om hur vi skulle komma fram till vilka koordinationer det var.

Viatnamesisk mat till en väldigt sen lunch, ett par avsnitt Psych och nu sitter jag med en kaffe i köket! Markus har två av sina närmsta kompisar här som han inte träffat så mycket på sistone så jag tänkte att jag ger dom lite egen tid för att ta igen lite innan jag också går ut och blossar på vattenpipan :)

Ikväll ska vi ut på "night geocaching"!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar