tisdag 9 april 2013

The cookiemonsters.

Mina söta cupcakes gjorde jag på detta sätt:

Baka ett par vanliga chokladmuffins, jag följde detta recept CHOKLADMUFFINS.
Jag fick 12 st, passar perfekt för en muffinsplåt och jag hade i vanliga, vita muffinsformar. Man kan ju göra utan också, men det blir lite kladdigt när man väl ska äta de :)

Under tiden medans de bakade i ugnen, sa färgade jag kokos med blå karamellfärg i en skål, bara vänd de runt med en sked i massa färg. Det är kokos som ger det där "håriga/fluffiga" utseendet som Kak-monstret har!

Jag gjorde också frostingen/glasyren som rätt och slätt är denna CREAMCHEESE FROSTING,
jag tog dock bort den vita chokladen eftersom jag inte hade tillräckligt och för att jag var lite lat :) Dessutom tror jag att det hade blivit väääääldigt sött med ännu mer socker.
Den blev bra ändå utan vit choklad :) Och självklart hade jag i massa blå karamellfärg i  denna också!

Efter att ha tagit ut muffinsen för att svalna (VIKTIGT att de är kalla när ni ska ha på frostingen, annars smälter den bort!) sa började jag med ögonen.

Ögonen bestar av vit choklad som jag bara smälte över vattenbad och klickade ut på bakplåtspapper, och mörka chokladknappar. Dessa köpte jag färdiga, annars är det bara att smälta mörk choklad också och klicka på lite i sidan av den vita chokladen. De ska se lite skelögda ut :)
Ögonen måste verkligen stelna (såklart), så sätt in de i kylen en stund.

Sist men inte minst så började jag skapandet av monstrena - den roliga biten!!
Spritsa på ganska mycket frosting på de kalla muffinsen, doppa de lätt i kokosen så det täcker hela frostingen.
Låt de stelna lite innan du lätt trycker in en halv Oreo-kaka i frostingen, så det ser ut som han äter kakan. Därefter tar du ut "ögonen" ur kylen och sätter de rätt ovanför kakan, gärna så de kollar skelögt som sagt :)

DOOOONE!!!
Bilden är i förra inlägget :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar