måndag 1 april 2013

Gött mos

Landade sent i onsdagskväll på Arlanda där pappsen väntade på oss. Kom hem efter midnatt och Mogge blev så glad att han knappt visste vart han skulle ta vägen, tog en boll i munnen och ylade glatt :)

Torsdagen började lugnt med lite frulle, två/tre promenader med Morgan, en äkta Köpingskebab slank ned till lunch och sen var det släktkalas för hela slanten för mig och Freddisen :) Massa god mat, mysigt sällskap och finfina presenter fick vi! Kvällen slutade runt 12, halv 1 för mig, mamsen, extra-mamma Fia och Linnsan :)

Långfredagen bjöd på massa soffhäng innan vi tog oss vidare till kära farmor för god påskmat :) Efter massa favoriter som ägg, lax, sill och potatis så hamnade vi återigen i soffan hemma på stigarna och bara kollade på TV.

Shopping blev inledningen på en lååååång lördag, a.k.a Påskafton! Silvriga faran tog oss till Örebro city med mina M - Mamma och Markus, där vi fick i oss kaffe och shoppade loss på Stadium för en billigare peng än vi förväntat oss. Massa nya, fina träningskläder har vi alla 3 nu :)
Bilen fick oss hem igen och vi svidade om till andra kläder och gjorde oss redo för påsklunch hos Morfar. GOTT och riktigt trevligt! Markus, Fredrik och morbror Håkan hade snapsdrickar-race medans en annan slog till på 4 portioner mat ;)
Efter påsklunchen var det bara att åka hem för att partyfixa, Fullt med folk och alkohol i mängder, riktigt jäkla rolig kväll med kära vänner! Blev krogen för de flesta medans jag och mackisen blev kvar hemma, den genomskinliga vätskan tog över våra huvuden och bakfyllan kom smygandes redan när vi höll på att städa upp. Men som sagt, en bra kväll var det :)

Söndagsmorgon var en seg morgon för ett par bakfulla fylltrattar, men innan vi packade ihop våra väskor så hann vi med en "äta rester av påskmat"-lunch hos morfar igen!
Runt 16.30-17.00 så fick vi skjuts till Arlanda av mammisen som vinkade av oss innan vi klev innanför dörrarna på flygplatsen.
Efter flyg och bussar så kom vi hem helskinnande och lite lagom trötta :)

Nu har vi bara packat upp och jag har rensat runt i garderoben, fick med mig massa sommarkläder från svedala som ligger och väntar på mig nu här hemma :)

<3


Fredrik fick en blomma av mig och Markus - en Resia ;)

PULSKLOCKA från mor och far :D

Fint armband som mami köpte till mig i Thailand :)

Tax-free shopping.

Fick jättebra ansiktsprodukter av Larssons :)

1 kommentar:

  1. Hahah bilden på mig och mackan! Ser ut som en knytnäve men ändå två fingrar ;)

    SvaraRadera