måndag 15 oktober 2012

Norge, ohja!

Hola!!

Sitter lite lagom dyngförkyld i kökssoffan och dricker té. Mackan är på jobbet och jag ska strax gå och handla, senare ska vi åka till Ikea och köpa lite saker som köksbord, skohylla, galgar osv :)

Men varför är jag här då, i Bergen på norska västkusten? Jo, jag har flyttat ihop med Markus som är min söta, tyska pojkvän jag träffade på Nya Zeeland. Vi bor på bottenvåningen i ett radhus, vi har 40kvm och en massa bilder kommer sen när vi fått ordning på allt :) Flytten har inte varit planerad länge, ca 3 veckor kanske. Men allt känns jättebra och jag trivs redan!

Vi åkte i fredagskväll efter en riktigt dramatisk dag, kan helt ärligt säga att det var den allra värsta dagen i hela mitt liv, men vi bestämde oss för att flytten fick ske ändå så jag, mamma och pappa drog iväg med flyttlasset. Inte nog med att dagen redan var hemsk, för att toppa allt så fastnade vi uppe på fjället och kunde inte ta oss någonstans. Så norska Arve kom med bärgningsbilen efter dryga timmen och körde oss en ca 3mil över fjällen.
Väl framme i Bergen och vid vårt hus så började vi packa in allting och det är redan supermysigt, men som sagt - vi har lite grejer kvar att köpa!

Så lördagen bestod av inflyttning med stor hjälp av världens bästa mamma och pappa, kan inte tacka er nog för all hjälp och alla fina saker vi fått! Tack, tack, tack - älskar er!!! Mot kvällen när vi fått upp det mesta så lagade vi lite tacos och hade invigningsmiddag innan det blev massa hejdå pussar och kramar på mamsen och papsen som åkte till sitt hotell.

Igår, söndag, så vaknade vi riktigt tidigt, fick i oss en stor frulle och sen bar det upp på Ulriken, ett berg som ligger ca 5min från där vi bor. 643m.ö.h är det och det var en riktigt bergsklättring, inga små skogsstigar där inte utan det var ren klättring på stenar, klippor, lera och dra sig upp för trädrötter - detta bidrog till att min förkylning blev förvärrad, men det var riktigt fin utsikt över stan!
Efter dusch och lunch så knallade vi in till stan och tittade runt, så himla fint! Imorrn ska jag dit och lämna CV på lite olika ställen och hoppas på att få jobb :)

Men jaa - nu är bloggen uppstartad, bara fortsätta och läsa gott folk :)
Bärgare, jag och mamma satt kvar i bilen på släpet - läskigt!!

Lille papi i köket :)

Taco time!

Markus tittar ut över staden, visst är det fint?:)

Detta är vid Bryggen i stan, vid hamnen.

Frukost på vår fina ikea-kartong som agerar köksbord för tillfället, tvätten hänger fint och torkar och TV:n är installerad och klar, just nu visas Vänner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar