lördag 7 juni 2014

Första dagen i Kroatien

Åh, vi har haft en så sjuuuukt lång dag. Igår var vi på Sausalitos (som jag ville, hehe) med Erika och Sven. Åt mat och drack goda drinkar!! Inte så många dock, för kl 2 på natten så blev vi körda till flygplatsen Berlin Tegel. Sov typ 2h innan, men väääldigt dåligt. Tror det var något dåligt med maten för både jag och mackan hade ont i magen....

Men men, planey flaxade iväg kl 06.05 imorse och vi landade ca 1,5h efter det på Zadar's flygplats! Ååååh, så varmt och skööönt!!!
Hämtade våran hyrbil och körde in till stan och letade på en resebyrå där vi frågade om en fin lägenhet vid stranden. Blev rekommenderade att köra ut från Zadar och bo i Petrčane. Så här sitter vi nu! Har legat i solen i bara ett par få timmar eftersom vi var så trötta och slitna.
Tog en nap i lägenheten, läste lite i min bok, åt en massa vingummi och chillade lite tills vi körde tillbaka in till stan för att gå på marknad och handla frukt och äta lunch.

Annars har vi varit ute på en liten strand/hamnpromenad här där vi bor och bara spelat lite uno och silch, klart man har med sig spel ;)

Har ingen dator med oss, så kan inte föra över några bilder jag tagit med kameran än. Så det får bli 1 bild som jag tagit med mobilkameran på vanliga digitalkameran, på mig och min kära i kvällssolen här borta<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar